برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی کنکور

ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی، همواره از دغدغه های اصلی جوانان بوده است. علت این موضوع نیاز به بالا بردن سطح سواد و آگاهی و همین طور یافتن شغلی مناسب در آینده است. اگر شما هم در سال سوم دبیرستان تحصیل می کنید و یا فارغ التحصیل هستید، مسلماً بزرگ ترین دغدغه و نگرانی شما در این روزها برنامه ریزی درسی برای کنکور است، زیرا برنامه ریزی از جمله مهم ترین و اصلی ترین شرایط لازم برای درس خواندن هدف دار برای کنکور ورودی دانشگاه ها بوده و بدون وجود آن، درس خواندن نتیجه خوب و موثری را در بر ندارد. اگر شما هم در سایت ها و مجلات مختلف، مصاحبه با نفرات برتر کنکور سراسری را مطالعه کرده باشید، همه آن ها برنامه ریزی جامع و کاملی برای کنکور داشته اند. بنابراین، شما هم پیش از شروع به مطالعه برای کنکور 98، سعی در برنامه ریزی برای کنکور 98 داشته باشید. هر چه برنامه ریزی برای کنکور شما جامع تر باشد، امکان موفقیت شما در آزمون بیشتر شده و راه را برای رسیدن به اهدافتان هموارتر می کنید. در این مقاله، بحث برنامه ریزی کنکور 98 را مطرح می کنیم. لازم به ذکر است که توضیحات داده شده در این مقاله در رابطه با   برنامه ریزی کنکور   ، در مورد تمامی گروه های آزمایشی انسانی، تجربی و ریاضی صدق می کند و محتویات مقاله حاضر، گام های اساسی برای برنامه ریزی کنکور 98 را شامل می شود.

برنامه درسی برای کنکور

در برنامه ریزی کنکور ، داشتن برنامه ریزی هفتگی برای مطالعه، از اهمیتی اساسی برخوردار بوده و نگرانی و سردرگمی را از شما دور می کند. توصیه می کنیم در روز جمعه هر هفته با در نظرگرفتن برنامه مدرسه و آزمون های آزمایشی خود، برنامه ریزی جامع و کاملی را انجام دهید. نکته مورد توجه این است که، گنجاندن دروس عمومی را در    برنامه ریزی کنکور    فراموش نکنید، زیرا داشتن تسلط کافی بر این دروس بسیار مهم است.

 

برنامه ریزی برای کنکور

گام بعدی برای برنامه ریزی کنکور ، انتخاب منابع مناسب مطالعاتی است. از آن جایی که منابع کمک درسی فرآیند مطالعاتی شما را در کلیه دروس تکمیل می کنند، انتخاب منابع درسی با کیفیت و مناسب را می توان یکی از شروط اساسی برای آغاز    برنامه ریزی کنکور    به شمار آورد. از طرف دیگر، با تغییرات ایجاد شده در کتاب های درسی، گزینش بهترین منابع کنکور برای مطالعه بسیار مهم است. البته دقت داشته باشید که کتاب های درسی همواره به عنوان بهترین منبع برای برنامه ریزی برای کنکور 98 بوده که هرگز نباید از مطالعه آن ها غافل شد. اگر در جستجوی به روز ترین و بهترین منابع کنکوری هستید، پیشنهاد می کنیم که با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

برنامه ریزی درسی کنکور

حتماً شما هم شنیده اید که برخی دانش آموزان می گویند که در طول روز ساعات زیادی را به مطالعه دروس اختصاص می دهند، اما هرگز نتیجه مورد نظرشان را در آزمون ها به دست نیاورده اند. به طور قطع به یقین، این قبیل از داوطلبان آشنایی کافی را با روش های درست مطالعه دروس ندارند و در صورت اگاهی از این موضوع می توانند پیشرفت قابل توجهی را در دروس مختلف دانشگاهی کسب کنند.

در این زمینه توجه به چند نکته از اهمیتی اساسی برخوردار است. اول این که نحوه مطالعه دروس برای شرکت در کنکور سراسری با خواندن برای امتحانات ترم های تحصیلی در مدرسه کاملاً تفاوت دارد، چرا که در مطالعه دروس برای مدرسه می توانید با انجام تمرینات کتب درسی و یا جزوه معلم نمره مورد نظر خود را کسب نمایید، اما در کنکور سراسری این قضیه کاملاً متفاوت بوده و مطالعه به صورت تشریحی نیست، بلکه شما نیاز به حل تست کافی جهت رسیدن به بالاترین سطح تسلط در دروس مختلف را دارید. دومین مورد این که، هر یک از دروس باید به شیوه خاصی مطالعه شوند، مثلاً این امکان وجود دارد که در درسی تست زدن زیاد بر مرور مطالب ارجحیت داشته باشد. به عنوان مثال، یادگیری و تسلط در درس ریاضی، به تست زدن های زیاد و مکرر، بیشتر از مرورهای پیوسته نیاز دارد. در نتیجه، به منظور    برنامه ریزی کنکور    با اطلاع از شیوه های درست مطالعه هر درس می توانید کیفیت مطالعه خود را به میزان زیادی بالا ببرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با برنامه ریزی برای کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله روش درس خواندن کنکور بزنید.

برای داشتن یک برنامه حرفه ای و تضمین شده کنکور با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. شماره تماس فقط با تلفن ثابت :    9099071974

 

 

 





:: برچسب‌ها: برنامه ریزی کنکور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 7 بهمن 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: